Co to jest pozycjonowanie strony internetowej

Otwierasz sklep internetowy? Wybrałeś prostą domenę, dobry hosting, program do CMS, ładny motyw, stworzyłeś katalog produktów, zadbałeś o regulaminy, płatności i wszystko, co potrzebne i ruszyłeś z nadzieją na sprzedaż. Jednak coś tu nie działa. Mijają tygodnie a ruchu na stronie brak, gdyby nie płatne promocje na Facebooku nikt by nie wiedział o Twojej stronie dlaczego? Dlatego, że nie dbasz o pozycjonowanie i chociaż to tylko jeden z możliwych scenariuszy, to bardzo realny. Zatem co to jest pozycjonowanie strony internetowej?

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron www polega na różnych działaniach, zmierzających do tego, abyś był widoczny dla użytkowników sieci z poziomu wyszukiwania organicznego. Co to znaczy? To znaczy, że gdy wpiszą w wyszukiwarkę Google hasło powiązane z produktami, jakie sprzedajesz, odnaleźli oni Twoją stronę. Jeszcze prościej mówiąc, jeśli sprzedajesz w swoim sklepie lampy wiszące, to chcesz, żeby użytkownik, który wpisze w Google frazę “lampa wisząca” trafił do Twojego sklepu. No i tu właśnie leży całe sedno sprawy. Pierwsza strona wyników wyszukiwania pokazuje listę 10 linków, prowadzących do stron www, które oferują lampy wiszące. Żeby wśród nich znalazł się Twój sklep, musisz popracować nad pozycjonowaniem (możesz także prowadzić płatne kampanie reklamowe, ale nie o tym teraz mowa). Jak więc znaleźć się w TOP 10 i zdobyć potencjalnych klientów?

Jak przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie strony

Zarówno wtedy, gdy prowadzisz sklep internetowy, jak i wtedy gdy prowadzisz bloga, portal informacyjny, naukowy, albo wizytówkę z listą usług, jakie oferuje Twoja firma, musisz dbać o pozycjonowanie. Dzięki pozycjonowaniu stron pozycjonowaniu stron, Twój portal może być widoczny na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google, a tym samym łatwiej znajdą Cię Twoi odbiorcy. Jak prowadzi się takie pozycjonowanie?

Aby osiągać wysokie pozycje w Google, niezbędna jest optymalizacja strony, zarówno pod względem technicznym, jak i contentowym. Innymi słowy, Twoja strona i podstrony, muszą zawierać interesujące użytkowników treści. Nawet jeśli wydaje Ci się, że takie właśnie tam są, algorytmy Google mogą twierdzić inaczej i nie pokazywać Twojej strony po wpisaniu przez użytkownika słów kluczowych w wyszukiwarkę. Słowa kluczowe mają bardzo dużą moc i musisz o nie zadbać, prowadząc skuteczną optymalizację strony internetowej. Jednak więcej o tym, przeczytasz tutaj: co to jest pozycjonowanie strony internetowej.

Możesz również polubić…